ALTINYILDIZA E-TWINNING ULUSAL KALİTE ETİKETİ SEKSEN BİR İLİZ HEPİMİZ BİRİZ WE ARE EIGHTYONE CITIES,WE ARE ALL ONE PROJECT - AKTİF PROJELER
13 Ekim 2018
SEKSEN BİR İLİZ HEPİMİZ BİRİZ
WE ARE EIGHTYONE CITIES,WE ARE ALL ONE PROJECT
Altınyıldız İlkğretim Kurumu öğrencileri hazırladıkları e-twinning projeleri ile bu 2. Ulusal Kalite Etiketini aldılar.
Ülkemiz çok zengin bir kültüre ve mili manevi değerlere sahip bir ülkedir.Her bölgenin kendine özgü kültür ve değerleri vardır.Bu çeşitlilik zenginliğimizdir.Teknolojinin hızla ilerlemesi bu zenginliğimizin zaman zaman olumsuz etkilenmesine neden olmaktadır.Projemiz ile teknolojiyi doğru olumlu ve bilinçli kullanmak , kültürel değerleri yaşatmak,sahip çıkmak,geliştirmek,tanıtmak,yaygınlaştırmak,korumak,tarihi ve kültürel varlıklarımızın tahribini ve yok edilmesini önlemek,yerli ürün kullanımını teşvik etmek ,tutumlu ve bilinçli tüketici olmak farklı kültürleri tanımak ve saygı duymak amaçlanmıştır. Kültür projesi niteliğinde bir eTwinning Projesidir.Proje sürecinde teknolojinin yararlı kullanımı ,araştırma ,gözlem yapma,sorumluluk bilinci kazandırma, özgüven geliştirme ,farklı kültürleri tanıma ve saygı duyma ,yerli ürün kullanımını arttırma ,tutumlu ve bilinçli tüketici olmaya yönelik bir çok etkinlik planlanmış ve uygulanmıştır.Bu anlamda projeye dahil olan Romanya ve ülkemizin 81 ili olmak üzere ;katılımcılardan kendi ilini tanıtan bir poster hazırlamaları ve bütün posterlerin bir arada olduğu poster sergisini 81 ilimizde eşzamanlı olarak açmaları istenmiştir.Bu anlamda 81 ilimiz tek yürek olmuş ve adeta milli birlik ve beraberlik örneği sergilemiştir.
Bu ve diğer etkinlikler başarı ile sonuçlandırılmış olup projemiz UDS tarafından 13 Eylül 2018 tarihinde’’ Ulusal Kalite Etiketi’’ yle ödüllendirilmiştir.Proje Nevşehir Koordinatörü Sibel Özdil’e , öğrencilerine ve emeği geçen herkese teşekkür ediyor başarılarının devamını diliyoruz.
ALTINYILDIZA E-TWINNING ULUSAL KALİTE ETİKETİ
BOOK WREATH KİTAP HALKASI (Reading is Fun)
Altınyıldız İlköğretim Kurumu öğrencileri ve öğretmenleri hazırladıkları e-twinning projeleri ile ulusal kalite etiketi almayı hak ettiler.
Projemiz; Tunus ,Arnavutluk Ukrayna Romanya İtalya Portekiz Gürcistan Polonya Türkiye olmak üzere dokuz katılımcı ülkenin işbirliği ile yürütülmüş olup bir eTwinning projesidir. Öğrencilerimizin kitap okumalarını ,okurken düşünmelerini ve sorgulamalarını sağlamak ,çeşitli etkinliklerle okumayı daha eğlenceli hale getirmek ,teknolojiyi fazla kullanan okumaktan giderek uzaklaşan günümüz çocuklarını okumaya teşvik etmek için oluşturulmuştur.Bunu yaparken de teknolojinin yararlı kullanımı,el becerilerini etkin kullanma, sorumluluk bilinci kazandırma, yeteneklerini keşfetme ve geliştirme, anadil ve yabancı dil becerilerini geliştirme amaçlanmış olup işbirliğine yönelik bir çok etkinlikler yapılmıştır. Projemiz 13 Eylül 2018 tarihinde UDS tarafından ödüle layık görülmüş ve ‘’Ulusal Kalite Etiketi’’ yle ödüllendirilmiştir.
Proje koordinatörü Sibel Özdil ve öğrencilerine ayrıca emeği geçen herkese teşekkür ediyor başarılarının devamını diliyoruz.
OKULUMUZ, ‘‘ BOOK WREATH KİTAP HALKASI Reading is Fun ‘’ ADLI ETWINNING PROJESİ İLE
‘’ AVRUPA KALİTE ETİKETİ ÖDÜLÜ’’ NE LAYIK GÖRÜLMÜŞTÜR
Projemiz; Tunus ,Arnavutluk Ukrayna Romanya İtalya Portekiz Gürcistan Polonya Türkiye olmak üzere dokuz katılımcı ülkenin işbirliği ile yürütülmüş olup bir eTwinning projesidir.Öğrencilerimizin kitap okumalarını ,okurken düşünmelerini ve sorgulamalarını sağlamak ,çeşitli etkinliklerle okumayı daha eğlenceli hale getirmek ,teknolojiyi fazla kullanan okumaktan giderek uzaklaşan günümüz çocuklarını okumaya teşvik etmek için oluşturulmuştur.Bunu yaparken de teknolojinin yararlı kullanımı, el becerilerini etkin kullanma, sorumluluk bilinci kazandırma, yeteneklerini keşfetme ve geliştirme, anadil ve yabancı dil becerilerini geliştirme amaçlanmış olup işbirliğine yönelik bir çok etkinlikler yapılmıştır.Projemiz, 22 Ekim 2018 tarihinde MDS tarafından ödüle layık görülmüş ve ‘’Avrupa Kalite Etiketi’’ ile ödüllendirilmiştir.Proje koordinatörü Sibel ÖZDİL ve öğrencilerine ayrıca emeği geçen herkese teşekkür ediyor başarılarının devamını diliyoruz.
ALTINYILDIZDA 23 NİSAN SERGİSİ
Altınyıldız İlköğretim Kurumunda 22-28 NİSAN 2019 tarihleri arasında sergilenecek olan ’TÜRKİYEDE ÇOCUK OLMAK’’ konulu fotoğraf sergisi açıldı
Altınyıldız İlköğretim Kurumunda 22-28 NİSAN 2019 tarihleri arasında sergilenecek olan ’TÜRKİYEDE ÇOCUK OLMAK’’ konulu 23 NİSAN Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı E-Twinning Etkinliği kapsamında fotoğraf sergisi açıldı.
Serginin açılmasında emeği geçen öğretmenlerimize teşekkür ediyoruz.
WORLD PROTECTS YOUR WORLD HERİTAGE
Bir nesilden diğerine geçen her türlü kaynağa miras denir.Bütün insanlığın ortak mirası olarak kabul edilen evrensel değerlere sahip kültürel ve doğal varlıklar vardır.Bu evrensel mirası tanımak, tanıtmak ve koruma bilincini geliştirmek amacıyla oluşturduğumuz projemizde UNESCO Dünya Miras Listesine girmiş varlıklar tanıtılacaktır.Bu anlamda yakın çevresinde UNESCO Dünya Miras Listesine girmiş varlıklar bulunan proje ortaklarımızla bir çok etkinlikler yapılacaktır.Yok olan doğal ve kültürel değerlerin yaşatılması için çözüm önerileri geliştirilecek ve uygulamaya konulacaktır.Projemizin erasmus ka229 a çevrilmesi planlanmıştır.
Anykind of resorcefromonegenerationtoanother is calledinheritance. Thereareculturalandnaturalpropertieswithuniversalvaluesthatareaccepted as commonheritage of allhumanity. Inthisproject, UNESCO World HeritageListpropertieswill be introduced in ordertoidentify, demonstrateandraiseawarenessaboutprotection of theproperties.WewillacceptpartnersfromdifferentcountiriestoourprojectInthis sense, lots of activitieswill be done withourpartners in thisproject, whichareincluded in UNESCO World HeritageList. Solutions will be found in ordertopreserve of dissepearing natural and cultural properties. Then these solutions will be put into practise Ourproject is plannedto be convertedto Erasmus ka229.
MY FUN MATH WORLD
Okul öncesi ve ilk öğretim öğrencilerine matematiği eğlenerek kalıcı şekilde öğrenmelerini sağlamak.Okul öncesi ve ilkokul müfredatını farklı yöntemlerle ve teknolojiyle destekleyerek işlenmesini planlayan projemizde amaç öğrencilerin matematiğe karşı ilgilerini uyandırmak var olan ilgilerini artırmaktır. Matematiksel düşünme becerilerini çeşitli etkinliklerle destekleyerek öğrencilerin ürünler ortaya koymasını sağlamaktır. Matematik derslerine olan ilgi ve motivasyonu artırmak için ders içi etkinlikleri keyifli hale getirmektir.
https://www.eba.gov.tr/haber/1558127161
http://www.eba.gov.tr/haber/1541447739
http://www.eba.gov.tr/haber/1541448562
ALTINYILDIZA 2 YENİ KALİTE ETİKETİ
Altınyıldız İlköğretim Kurumu öğrencileri ve öğretmenleri hazırladıkları 2 yeni E-twinning projeleri ile E-twinning kalite etiketi almayı hak ettiler.
1.Projemiz ; TÜRKİYE,ARNAVUTLUK,BULGARİSTAN,SIRBİSTAN işbirliği ile yürütülmüş olup bir E-Twinning projesidir. Okul öncesi ve ilk öğretim öğrencilerine matematiği eğlenerek kalıcı şekilde öğrenmelerini sağlamak. Okul öncesi ve ilkokul müfredatını farklı yöntemlerle ve teknolojiyle destekleyerek işlenmesini planlayan projemizde amaç öğrencilerin matematiğe karşı ilgilerini uyandırmak var olan ilgilerini artırmaktır. Matematiksel düşünme becerilerini çeşitli etkinliklerle destekleyerek öğrencilerin ürünler ortaya koymasını sağlamaktır. Matematik derslerine olan ilgi ve motivasyonu artırmak için ders içi etkinlikleri keyifli hale getirmektir.
2. Projemiz; TÜRKİYE ,LİTVANYA,ROMANYA işbirliği ile yürütülmüş olup bir E-Twinning projesidir. Bir nesilden diğerine geçen her türlü kaynağa miras denir. Bütün insanlığın ortak mirası olarak kabul edilen evrensel değerlere sahip kültürel ve doğal varlıklar vardır. Bu evrensel mirası tanımak, tanıtmak ve koruma bilincini geliştirmek amacıyla oluşturduğumuz projemizde UNESCO Dünya Miras Listesine girmiş varlıklar tanıtılacaktır. Bu anlamda yakın çevresinde UNESCO Dünya Miras Listesine girmiş varlıklar bulunan proje ortaklarımızla bir çok etkinlikler yapılacaktır. Yok olan doğal ve kültürel değerlerin yaşatılması için çözüm önerileri geliştirilecek ve uygulamaya konulacaktır.
Proje koordinatörü Sibel Özdil ve öğrencilerine ayrıca emeği geçen herkese teşekkür ediyor başarılarının devamını diliyoruz.
ERASMUS MEETING IN ALTINYILDIZ PRIMARY EDUCATION
A group of Finnish, Hungarian and Romanian teachers, who came to Nevşehir as part of the Erasmus Project Partnership of Private Altınyıldız Elementary Institution, visited Altınyıldız Primary Education Institution between 6-10 September.
In our project named CODING A WAITS FUTURE, on STEM and CODING, which are the lessons of our age, it was made transfer about Stem and Coding lessons in partnership with Turkey, Finland, Hungary, Romania.
The guests, who stated that they are very happy to be at Altınyıldız Primary Education Institution in Nevşehir, in Turkey, visited our school and visited our lessons. Our guests, who were very satisfied with the approach of our students and teachers, stated that they liked the physical structure of our school and the classroom environments created. After the meetings, our group of teachers who visited Ürgüp, Avanos, Göreme, Uçhisar Ortahisar, Kaymaklı and Nevşehir got to know our culture.
As Altınyıldız Primary School institution, we have been giving Coding STEM and Robotics courses to our students for 6 years, which are a course that provide us to perform transactions with the right steps using reason and logic and take this order of processing to the next level by developing new and different applications, which also provide us to develop the level of mathematical intelligence and can raise the intelligence to an advanced level. In Coding, Stem and Robotics courses, we enable our students to get to know the world of informatics and technology, and create new products in line with their cognitive and social development. In our lessons, where we organize activities that will enable them to recognize the development and use processes of robot and artificial intelligence technologies in the world, and enable them to be interested in and imagine artificial intelligence, Informatics technology; we bring awareness of learning, correct and utilitarian use, and production for the benefit of humanity. In addition to our courses in which information technologies and software are taught that make it easier for them to search for and find the "F choice" in their living spaces, while we encourage our students to participate in national and international competitions in this field, on the one part increasing the self-confidence of our students and contributing to their development in these new generation courses.
We thank all the teachers and students who contributed to the preparation of the project.