ALTINYILDIZLI ÖĞRETMENLERDEN LGS DEĞERLENDİRMESİ
7 Haziran 2021
ALTINYILDIZLI ÖĞRETMENLERDEN LGS DEĞERLENDİRMESİ
Altınyıldız ilköğretim Kurumu Müdür yardımcısı ve 8.Sınıf zümre öğretmenleri 6 Haziran 2021 Pazar yapılan Liselere Giriş Sınavı hakkında açıklamalarda bulundu. Yapılan açıklamada soruların zorluk derecesinin yüksek olduğu belirtilirdi.
TÜRKÇE (OSMAN OLGUN)
Altınyıldız İlköğretim Kurumu Türkçe Öğretmeni Osman OLGUN ‘Türkçe sorularının kolay gibi göründüğünü ancak çeldiricilerin çok kuvvetli, özellikle 4 sorunun belirleyici olduğunu, Öğrencilerin çoğunlukla iki şık arasında kaldığını söyledi. Sınavda paragraf sorularının kısa geldiğini, cümlede anlam, sözcükte anlam, mantık muhakeme ve görsel okuma, deyim, sorularının bulunduğunu, Bakanlığın belirttiği gibi dilbilgisinin olmadığını söyleyen Osman OLGUN ancak yazım kuralları ve noktalama işaretlerinden aylarca emek harcamamıza rağmen soru sorulmamasının hayal kırıklığı yarattığını belirtti. Soruların tamamının okuma anlamaya yönelik olduğunu söyleyen Osman OLGUN tüm bunlara rağmen okulumuz Türkçe doğru ortalamasının 15,71`le Türkiye ortalamasının çok üstünde olacağını söyledi.
Okulumuz öğrencilerinin 8 tanesinin 20 sorunun tamamını, 14 öğrencinin ise 19 soruyu doğru yaparak iyi bir derece yaptığını belirtti. Sınavın öğrenciyi ölçme ve geçerlilik düzeyinin çok iyi olmadığını söyleyen Türkçe öğretmeni, tüm öğrenciler kazanacakları yeni öğretim hayatlarında başarılar diledi.
MATEMATİK (GÖKHAN METİN)
Altınyıldız İlköğretim Kurumu Matematik Öğretmeni Gökhan METİN ‘Okulumuz öğrencileri LGS 2021 sınavında Matematik dersinden 1 kişi 20, 1 kişi 19, 7 kişi 18, 4 kişi 17, 5 kişi 16, 9 kişi 15 doğru yapmıştır. Ayrıca Matematik dersinin ortalaması 9,25’tir.
Sorular 4 tanesi kolay, 4 tanesi orta, 12 tanesi zor olacak şekilde sorulmuş olup ilk konu EBOB-EKOK ve 6. Üniteden (Geometrik Cisimler ve Koordinat Sistemi) hiç soru çıkmamıştır.
4 soru eşitsizlikler ve 12 soru ise geometri tabanlı genel yetenek sorularından oluşmuştur.Sınavın zorluk derecesinin ise oldukça yüksek olduğunu belirtmek isterim. dedi’.
FEN BİLİMLERİ (BAHAR BENZER)
Altınyıldız İlköğretim Kurumu Fen Bilimleri Öğretmeni Bahar BENZER ‘Soruların görselden ziyade sözel olması soruları zor hale getirmiştir. Mevsim oluşumu, palanga, bezelye çaprazlama gibi sorular özgün ve zor sorulardır. Örnek sorularla sınav sorularının birbirleriyle uyuşmadığı bir sınavdır.
7 öğrencimiz Fen Bilimleri dersinin tamamını doğru cevaplamışlardır ve Okulumuzun Fen Bilimleri doğru ortalaması 15,26 dır.’ ifadelerine yer verdi.
İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK (MERT MANGÖR)
Altınyıldız İlköğretim Kurumu İnkılap Tarihi Öğretmeni Mert MANGÖR ‘Okulumuz öğrencilerinden LGS 2021 sınavında İnkılap Tarihi dersinden 47 kişi tamamını doğru yapmışlardır. Ayrıca İnkılap Tarihi doğru ortalaması ise 9.06dır. Sorular verilen bilgilerden çıkarım yapılabilecek, tamamı okuma-anlama-yorumlama becerilerini ölçen, ayırt ediciliği bulunmayan sorulardan oluşturulmuş. Sosyal Devlet, Evrensel gibi kavram bilgilerini ölçen sorular bulunmaktaydı.Sorular kazanımları direk karşılamaktadır. Geçen seneyle beraber bu senede soruların renkli olacak olmasından dolayı beklediğim gibi harita ve görsel okuma soruları da 2 tane sorulmuştur. Ayrıca, İstiklal Marşı'nın 100. Yıl dönümü olmasından dolayı tahmin ettiğim üzere İstiklal Marşı'ndan 1 soru yer almıştır.’ dedi.
İNGİLİZCE (İLKNUR MEŞECİ)
Altınyıldız İlköğretim Kurumu İngilizce Öğretmeni İlknur MEŞECİ 2021 LGS Sınavında İngilizce sorularının görsellerle desteklediği görülüyor. Tablolara da ağırlık verilen sorularda öğrencilerin kelime bilgilerini de kullanarak çıkarım yapma becerileri ölçülmüştür.
Gramer bilgisinin her zamanki gibi direkt sorulmayıp soruların içinde verildiği, paragraf sorularının ve günlük konuşmaların ağırlıklı olduğu görülüyor.
Sadece 10. Ünite Natural Forces ünitesinden soru sorulmamıştır. Sorular ünitelere göre düzenli dağılım göstermiştir.
Dersimiz Doğru ortalamamızı 8,77 olup, Öğrencilerimizin 59’unun İngilizce ders sorularının tamamını doğru cevapladığı tespit edilmiştir. Tüm öğrencilerimi başarılarından dolayı tebrik ediyorum.
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ (DURSUN UZ)
Altınyıldız İlköğretim Kurumu Türkçe Öğretmeni Dursun UZ ‘Sorular ilk dört üniteden sorulmuştur. 5. Üniteden soru sorulmamıştır. Soruların konulara göre dağılımı
Zekat ve Sadaka,Kader ve Kaza,Din ve Hayat ,Hz. Muhammed’in Örnekliği şeklinde olup sorular konulara uygun ve kazanımları ölçer özelliktedir.
Okulumuz öğrencilerinin 41 öğrenci bütün soruları doğru cevaplamıştır. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinin doğru ortalaması 8.93’tür.Öğrencilerimizin oldukça başarılı bir sınav geçirdiklerini düşünüyorum.’ ifadelerini kullandı.
ÇETİN KURTPINAR(MÜDÜR YARDIMCISI)
Altınyıldız İlköğretim Kurumu Müdür Yardımcısı Çetin KURTPINAR yaptığı açıklamada soruların müfredata uygun olarak sorulduğunu sorulan sorularda kılavuza kısmen sadık kalındığını Türkçe dersinde Yazım Kuralları ve Noktalama İşaretleri", "Söz Sanatları" gibi konular kılavuzda yer almasına rağmen bu konularla ilgili soru sorulamamasının öğrencileri olumsuz etkilediğini sınavda geçmiş yıllarda yapılan sınavlarda olduğu gibi bu yıl da matematik dersi sorularının ayırt edici olduğunu , soruların analitik düşünmeye dayalı, yeni nesil yani “beceri temelli” soru tarzına uygun, görsellerle zenginleştirilmiş sorulardan oluştuğunu, özellikle birkaç sorunun ayırt edici olarak hazırlanmış olduğunu, konuya hâkim olan öğrencilerin başarıyla üstesinden gelebileceği sorular olduğunu belirterek. soruların genel anlamda çok adımlı işlemlerden oluştuğunu ve işlem hatası yapmaya açık olduğunu, matematik dersinden sonra en fazla ayırt edici soruların da Türkçe dersinden sorulduğunu belirterek; Özel Altınyıldız İlköğretim Kurumu öğrencilerimizi zor pandemi koşullarına rağmen hiçbir konu eksiği kalmayacak şekilde, yetiştirmeye çalıştıklarını yapılan deneme sınavları sonuçlarına öğrencilerin kazanım analizlerini çıkartarak ,konu eksikliklerini belirlediklerini eksiklikleri tamamlamak için yüz yüze ve akşam etütleri yaparak sınava hazırladıklarını, diğer taraftan ise öğrencilerimizi TÜBİTAK olimpiyatları yanında gerek ulusal ve uluslar arası yarışmalar gerekse sportif faaliyetlere katılmaları konusunda desteklediklerini, bunun sonucunda da resmi olmayan sonuçlara göre iki hata yapan öğrencimizin Sportif Tırmanma yarışmasında Türkiye 1.si olmasının, diğer öğrencilerimizin de aldıkları sonuçların kendilerini çok mutlu ettiğini, öğrenci başarısında sadece ders çalışmanın değil düzenli kitap okumanın ,yeteneği ölçüsünde sportif ve sosyal faaliyetlere katılmanın çok önemli olduğunu, velilerin çocuklarını sportif ve sosyal faaliyetlere katılmaları konusunda desteklemelerinin sınav başarılarına olumlu katkı sağlayacağını belirtmiştir.
Nevşehir’in eğitimdeki başarı çıtasını yükselten aynı zamanda Türkiye’nin Örnek okulu olan Altınyıldız İlköğretim Kurumu olarak sınavda emeği geçen öğrencilerimize, öğretmenlerimize , velilerimize emeği geçen herkese çok teşekkür ediyoruz.